Noutati in turismul romanesc

telverde-mdrt

Unde puteti sa reclamati serviciile turistice improprii

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a raportat ieri, 5 ianuarie, printr-un comunicat că numărul Telverde pentru turişti (0800 86 82 82) a primit în jur de 50 de reclamaţii în perioada sărbătorilor de iarnă (24 decembrie 2011 – 2 ianuarie 2012). Inspectorii MDRT au intervenit, după caz, alături de reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi ai serviciilor publice de salvamont. Iată câteva dintre reclamaţiile primite de comandamentele de iarnă ale MDRT:

  • un grup de 30 de turişti care făcuseră rezervare pe internet la o pensiune din Voroneţ (judeţul Suceava), au reclamat diferenţa dintre condiţiile prezentate în ofertă si cele găsite la faţa locului;
  • o turistă din Poiana Braşov a reclamat că pârtia folosită pentru săniuş nu era amenajată corespunzător şi prezenta risc de accidente. Inspectorii MDRT au contactat un salvamontist care s-a deplasat la faţa locului şi a constatat că respectiva pârtie era într-adevăr una improvizată, neautorizată de minister. Salvamontistul le-a cerut persoanelor care se aflau pe pârtie să folosească pentru săniuş doar zonele special amenajate pentru că, altfel, se expun unor riscuri care se pot solda cu accidente grave.

Turiştii trebuie să înţeleaga cât de important este să nu ignore serviciile proaste care le sunt oferite în structurile turistice si să facă sesizări ori de câte ori sunt nemulţumuţi de ele pentru ca autorităţile să intervină şi să sancţioneze asemenea practici care au doar efecte nefaste pentru dezvoltarea turismului în România. Vă reamintim că numărul Telverde pentru turişti, 0800 86 82 82, este non-stop şi gratuit. În acelasi sens, puteţi să contactaţi inspectoriii MDRT şi la numerele de telefon de mai jos, sau prin e-mail:

Telverde reclamatii turism

Directia Control, Verificare si Monitorizare Turistica

Telefon: (+40) 0372 144 023; (+40) 0372 144 022

Fax: (+40) 0372 144 021

e-mail: secretariat.control@mturism.ro

Pentru a aprofunda drepturile pe care le aveţi în calitate de turişti şi, respectiv, care sunt cerinţele legale ce trebuie respectate de furnizorii de servicii turistice (pensiuni, hoteluri, baze de tratament etc.), enumerăm mai jos legislaţia relevantă în aceasta materie.

Este de interes mai ales legislaţia privitoare la acordarea “stelelor” hotelurilor şi pensiunilor şi ce condiţii trebuie să îndeplinească acestea pentru un anumit număr de stele (în acest sens, accesaţi ANEXA nr. 1 Criterii obligatorii privind clasificarea structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare de tipul hotel, hotel apartament şi motel). Vă recomandăm să apelaţi numărul Telverde al MDRT sau să trimiteţi sesizări prin e-mail de fiecare dată când constataţi că un hotel nu corespunde vădit numărului de stele şi cerinţelor impuse de lege pentru calificativul respectiv.

 

Citeste toata stirea AICI

Sursa: LegeAZ.net

Tag-uri: , ,